EFOP 3.1.7

A projekt célja az esélyteremtő nevelést lehetővé tevő módszertani kultúra fejlesztése a köznevelési intézményekben. Keretében komplex, a helyi viszonyokhoz illeszkedő, gyakorlatközpontú intézmény- és szolgáltatásfejlesztés, valamint szolgáltatási tartalomfejlesztés valósul meg a már meglévő ismeretek, tapasztalatok, módszertani háttér és képzések alkalmazásával, valamint emberi erőforrás bevonásával a befogadó oktatás-nevelés megteremtése érdekében.

 

A projekt részcéljai:

–        a leszakadó intézményekben az esélyteremtő nevelést-oktatást lehetővé tévő módszertani kultúra kialakítása, megerősítése, a megindult fejlesztések intézményi, szakmakörnyezeti beágyazódásának elősegítése, megerősítése, kiterjesztése; összességében az intézmény eredményességének, esélyteremtő képességének növelése

–        deszegregációs folyamatok előkészítésének és megvalósításának támogatása az érintett települések kapcsolatrendszerének egészét célozva.

A projekt legfőbb feladata:

  • a befogadó nevelés támogatása,

  • a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése,

  • a lemorzsolódás csökkentése, valamint

  • a hátrányos helyzetű tanulók oktatási-és munkaerő-piaci esélyeinek növelése.

A Projektet az Oktatási Hivatal az együttműködésre felkért 150 köznevelési intézménnyel, 300 pedagógussal és 88 bevont szakemberrel (gyógypedagógusok, pszichológusok, mentorok) együttműködve 2020. szeptember 30-ig valósítja meg.

Intézményünk elismerésre méltó erőfeszítéseket tett eddig is a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélyeinek javításáért, ezért is választotta az OH az intézményt, a tapasztalataira, szaktudására és elért eredményeire építve.